torsdag 8 oktober 2015

بیچاره گوسفند



علم حاصل سلامتی و دین حاصل مریزی

چرا
 

پرسید آیا من زرتشتی هستم

جواب دادم زرتشتی بودن یا نبودن بستگی به خصلت آدم دارد که خوب باشد یا بد

چون خودم را خوب می شناسم در واقع می فهمم که مهربانی خصلت من است

به این خاطر آشویی هستم

چون خودت را خوب می فهمی خودت را بشناس بعد از شناخت خصلت هایت خود را بسنج که آیا آدمی خوب یا آدم بدی

اگر خودت را فهمیدی که آدم خوبی هستی مسلما زرتشتی نیکخواه می شوی

اگر خودت را فهمیدی که آدم بدی هستی مسلما دینی بدخواه می شوی

یاد آوری می کنم که نیکخواهی روش علمی است

                                                                                                      یادآوری می کنم که بدخواهی روش دینی است

توضیح بالا اینگونه برداشت می شود که

زرتشتی بودن در علم سنجش می شود

 دینی بودن در دین برداشت می شود

فکر سالم در سلامتی علم آوری می کند

بی فکر مریز در مریزی دین آوری می کند

شیر و ببر و پلنگ و گرگ بد درنده نمی تواند سنبل زرتشتی باشد

بیچاره گوسفند


1379

رستمکلا ساری مازرونی

مدرسه ای وچه
 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar